středa 12. června 2024

Přijímací zkoušky Koreanistika - kolo 2.


Takže, shrňme můj dojem z druhého kola. První poznámka je, budova v Celetné je bludiště, ve kterém jsem se orientovala cca 15 minut, než jsem zdárně našla prostory, kde měla zkouška probíhat. Druhá poznámka a velké mínus je, že dveře, kde zkouška měla probíhat, nejsou označené číslem, takže jsem byla hodně zmatená.


Takže zkouška probíhá tak, že hromada lidí čeká před dveřmi Ústavu Asijských studií, až si je zkoušející zavolají dovnitř. Bohužel jsem nedokázala zjistit, jestli současně zkoušeli ve dvou místnostech stejný obor, nebo v druhé místnosti probíhaly zkoušky pro jiný obor. Nicméně v místnosti, kde jsem byla já byl seznam čítající minimálně 15 lidí, pokud byl oboustranný, tak 30. 

Prokázala jsem se občanským průkazem, odevzdala motivační dopis a seznam četby. Motivační dopis se jim velmi líbil, nicméně můj seznam literatury podle všeho nebyl zrovna dostačující. Chyběly tam obvyklé tituly jako Made in Korea, Samguk Jusa nebo Dějiny Koreje. Ovšem, já měla na seznamu i tituly, které komisi vůbec nic neříkaly. Což je podle mě velké plus. Nicméně jejich dotazování se omezilo pouze na titul Kde kvete tráva a Mezi dvěma Kimy. Což jsou sice velmi dobře hodnocené tituly, ale osobně si myslím, že třeba diskuze nad titulem Gwangju diary: Beyond Death, Beyond the Darkness of the Age, by byla daleko zajímavější. Bohužel byl pro ně neznámý, tudíž se na něj nezeptalo. 

Můj zájem o politiku a historii byl hodnocen tak nějak kladně, ale dost to zkazily otázky následující k oborové věci. Rozdělení Korejí jsem ještě tak nějak okecala, nicméně, když na mě vybalila jedna ze zkoušejících otázku týkající se Korejštiny jako jazyka, ale se spoustou odborných slov, tak jsem ztratila hlavu a úplně zapomněla, co jsem se všechno kdy učila. Úplně vygumováno.

Co je nejhorší, tak po zkoušce vás na chvilku hodí na chodbičku a radí se ohledně počtu bodů, které vám dají. Samozřejmě hodnotí motivaci, znalosti oboru a zodpovězené otázky k seznamu četby. Pak si vás zavolají, oznámí vám počet bodů a zda jste přes hranici základního počtu bodů k přijetí. Ty body k přijetí se pak mění podle toho, kolik bylo maximum bodů dosaženo během dvoukolové zkoušky. 

Uveďme si to na příkladu: po písemné části zbylo 30 lidí, kteří postoupili do druhého kola. Vy jste na konci druhého kola zjistili, že máte 59 bodů z maximálního 100, Základním počtem bodů k přijetí je 50, ale za vámi je stále hodně lidí, takže vás upozorní, že ten počet bodů je sice nad hranicí ale zda jste přijatí ovlivní počet bodů, které mohou získat ostatní. Takže, když maximální počet získaných bodů bude 60, tak je pravděpodobné, že se na obor dostanete, ale pokud maximum nasbíraných bodů bude 80 bodů a před vámi je 20 lidí s vyšším počtem bodů, tak nemáte šanci.

Pokud jsem dobře pochopila, tak seznamy byly abecední, tudíž počet bodů a pozice v abecedě rozhoduje o tom, kdo se dostane a kdo ne. 

Mně nezbývá nic jiného, než se modlit, že jsou všichni u ústních vynervovaní a že maximální dosažený počet bodů nepřekročí 70. A 28.6. se podělím jak jsem vlastně dopadla.

Žádné komentáře:

Okomentovat