úterý 11. června 2024

Přijímací zkoušky Koreanistika - kolo 1.


Jak víte na Karlově univerzitě právě probíhají přijímací zkoušky. Já sama jsem se 3.6. účastnila prvního kola na Koreanistiku. 


Jak vlastně ta první zkouška probíhala? 

Nejprve jsme se museli všichni zapsat a prokázat a pak jsme s dvěmi obálkami zadání a dvěmi záznamovými papíry vešli do velké posluchárny, kde jsme byli rozmístění podle toho jakou verzi testů jsme dostali. Nikdo se stejným testem neseděl vedle sebe.

První obálka obsahovala test obecných studijních předpokladů. V druhé obálce byl test z angličtiny na jednom papíře a na druhém byla čeština dohromady s oborovými otázkami. 

Hned po složení zkoušky mi bylo jasné, že jsem nějaké otázky opravdu nezvládla. Už jen obecné studijní předpoklady jsem stoprocentně nezvládla, protože tam bylo až moc matematických úkolů a jak víme, já a matematika, to nejde moc dohromady. V angličtině jsme si byla jistá, že jsem všechny otázky zvládla, protože na práci s textem se toho moc zkazit nedá, že ano. Ovšem otázky z češtiny mě také zaskočily. Nejen, že se první otázka věnovala úkazu, který jsme ani snad nikdy ve škole neprobírali, ale i zbylé otázky nebyly úplně takové, na které jsem byla připravená. Pokud šlo o oborové otázky, některé pro mě byly velmi snadné, ale narazila jsem na několik, které mě zaskočily. Sice mám ráda korejskou kinematografii, ale zrovna Parazita jsem si odpustila, protože jde o typ filmu, který zrovna nemusím. A samozřejmě hromada politickovojenských hnutí, která mi u testu samozřejmě splynula dohromady. 

Takže, když jsem odcházela, a v hlavě jsem si počítala, kolik otázek jsem měla cca dobře, dostala jsem se k počtu kolem 25 bodů, což jsou body postačující k postupu do dalšího kola. Nicméně jsem si nebyla úplně jistá.

Proto, když jsem si o pár dní později kontrolovala stav přijímacího řízení, tak jsem tak nějak čekala, že budu mít i méně bodů než 25. Kupodivu jsem bodů získala více než jen 25 a to mi zaručilo postup do druhého kola, které se koná 12.6.

Absolutně netuším, co mám od ústní zkoušky očekávat. Vím, že se otázky budou točit kolem mého motivačního dopisu, seznamu přečtené literatury a informací o Koreji, ale jak přesně to bude probíhat, to nevím. Navíc se konečný výsledek dozvím až 28.6. Bojím se, že tuhle druhou zkoušku zvorám. Tak mi držte palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat